KSIĘGI HANDLOWE

Często zmieniające się przepisy prawne sprawiają, że prowadzenie ksiąg handlowych w przedsiębiorstwie może sprawiać trudności, a niekiedy może spowodować kary pieniężne. Dzięki współpracy z naszym biurem rachunkowym Abak S.C. Marcin Sadoch, Regina Sadoch-Czyżewska wspomniane procesy nie będą Ci spędzać snu z powiek, Twoje księgi będą prowadzone rzetelnie, bezbłędnie, sprawdzalnie i bieżąco.

 

Nasi doradcy zapewniają fachową obsługę w zakresie:

 

  1. pełnej ewidencji finansowo – księgowej, a w szczególności:
      • dekretacji dokumentów
      • zestawień obrotów i sald
      • prowadzenia:
        • kartotek kontrahentów krajowych i zagranicznych
        • ewidencji magazynowej ilościowo – wartościowej
        • rejestru zakupu VAT
        • rejestru sprzedaży VAT
        • ewidencji środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych
        • ewidencji wyposażenia
      • sporządzania:
        • deklaracji podatkowych i informacji podatkowych
        • sprawozdań do urzędu statystycznego i informacji do NBP
        • przygotowania przelewów podatkowych
  1. częściowej ewidencji finansowo – księgowej z wyłączeniem np. ewidencji magazynowej, sprzedaży, rozrachunków z odbiorcami, płac.
  1. przygotowania zakładowego planu kont, pomocy w wyborze wariantów ewidencji w księgach rachunkowych oraz sporządzania opisu przyjętych zasad rachunkowości.
  1. sporządzania sprawozdań finansowych rocznych oraz bilansów za dowolne okresy.
  1. sporządzania list płac pracowników i zleceniobiorców oraz rozliczeń z ZUS:
      • prowadzenia kart wynagrodzeń pracowników oraz kart zasiłkowych, zasiłku chorobowego, rodzinnego, macierzyńskiego
      • sporządzanie deklaracji ZUS oraz druków RMUA
      • przygotowanie przelewów rozliczeń z ZUS i wynagrodzeń pracowników na rachunki ROR